Regulamin Sklepu Internetowego

Domowa Tłocznia

domowatlocznia.box36.pl

Dzień dobry Smakoszu!

Zanim rozpoczniesz swoją przygodę ze zdrowymi olejami, zachęcam Cię do zapoznania się z poniższym Regulaminem, który określa wszystkie niezbędne zasady działania Sklepu. Tak jak mamy coraz większą świadomość o tym, że istotne znaczenie dla naszego zdrowia i samopoczucia ma dieta, tak samo warto mieć świadomość, że dobre samopoczucie i bezpieczeństwo prawne wynika przede wszystkim ze znajomości przepisów. Specjalnie dla Ciebie przygotowałem „listę” najważniejszych postanowień, z których dowiesz się m.in: jakie wymagania techniczne musi spełniać Twoje urządzenie, jak dokonywać zamówień w Sklepie, jakie obowiązują zasady dostawy towaru, jak złożyć reklamację oraz jak skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy.

W razie pytań lub wątpliwości, zapraszam do kontaktu.

§1
Postanowienia wstępne

  1. Regulamin określa zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep internetowy
    oraz zawiera najważniejsze informacje o sklepie i Twoich prawach.
  2. Nazywam się Mariusz Maziuk, a siedziba mojego sklepu położona jest przy ul. Wiejskiej 51
    w Solcu Kujawskim 86-050, NIP: 9531930127. Jestem właścicielem marki Domowa Tłocznia i sklepu internetowego pod adresem https://domowatlocznia.pl

§2
Definicje

W tym paragrafie znajdziesz najważniejsze definicje pojęć, które będą pojawiały się w dalszej części Regulaminu:

Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740).

Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedającym sprzedaży niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Kupujący – każdy podmiot Kupujący w Sklepie.

Regulamin – niniejszy Regulamin.

Sklep – sklep internetowy Domowa Tłocznia prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://whiteflower.kylos.pl/DomowaTlocznia/.

Sprzedający – Mariusz Maziuk prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą „XBHO Mariusz Maziuk” z siedzibą w Solcu Kujawskim 86-050, ul. Wiejska 51, NIP: 9531930127, REGON: 091564217.

Umowa – umowa sprzedaży zawarta z Kupującym w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość od chwili zawarcia umowy włącznie.

 

§3
Informacje ogólne

  1. Możesz się ze mną skontaktować w następujący sposób:
  • listownie, na adres pocztowy: ul. Wiejska 51, 86-050 Solec Kujawski
  • telefonicznie, na numer: 885 412 532
  • za pośrednictwem poczty e-mail poprzez adres: biuro@domowatlocznia.box36.pl.
  1. Pamiętaj, że Regulamin jest integralną częścią Umowy zawieranej z Tobą.
  2. Aby zawrzeć Umowę musisz zaakceptować postanowienia Regulaminu.

§4
Wymagania techniczne

  1. Aby skutecznie zrealizować zamówienie w Sklepie, będziesz musiał skorzystać z urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiającym przeglądanie stron internetowych (komputer, tablet, smartfon), a oprócz tego niezbędna będzie klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularza zakupowego.
  2. Konieczne będzie również aktywne konto e-mail, za pomocą którego będziemy się kontaktować.

§5
Zakupy w Sklepie

  1. Wszystkie ceny towarów, które zobaczysz na stronie internetowej Sklepu są cenami brutto (czyli z podatkiem VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich.
  2. Nigdy nie zaskoczę Cię dodatkowymi opłatami – płacisz za cenę towaru oraz koszty dostawy towaru, który dostarczę we wskazane przez Ciebie miejsce.
  3. Pamiętaj, że ceny widniejące na stronie internetowej Sklepu, jak również opisy towarów stanowią jedynie informację handlową. Ofertą stają się dopiero w momencie, kiedy złożysz zamówienie (wtedy proponujesz mi zawarcie Umowy). Gdy Ci odpowiem, że przyjmuję zamówienie – wówczas możemy mówić, że Umowa została zawarta.
  4. Cena, jaką podaję przy każdym towarze obowiązuje do czasu wyczepiania zapasów magazynowych, a zatem może ulec zmianie! Jednak za każdym razem wiążąca jest cena oferowana w chwili, gdy złożysz zamówienie.
  5. Dopuszczam możliwość przeprowadzania i odwołania akcji promocyjnych, dlatego warto na bieżąco odwiedzać stronę internetową Sklepu. Jako że na rynku wiele się zmienia, mogą pojawiać się również informacje o nowych towarach, bądź zmiany w dotychczasowym asortymencie.
  6. Będę robił wszystko co w mojej mocy, aby towary prezentowane na stronie internetowej Sklepu pokrywały się z bieżącymi stanami magazynowymi. Jeśli jednak pojawią się braki
    w towarze, postaram się jak najszybciej Ciebie powiadomić o tym fakcie. Zrobię to najpóźniej w terminie trzydziestu dni od dnia zawarcia Umowy. Mogę Ci zaproponować inny towar, odpowiadający tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tą samą cenę. Poinformuję Cię również o Twoim prawie nieprzyjęcia propozycji i odstąpienia od Umowy. Jeśli nie przyjmiesz propozycji, zwrócę Ci całą otrzymaną cenę.
  7. Wybrany do kupienia towar musisz dodać do koszyka w Sklepie. W tym celu musisz skorzystać z opcji „Dodaj do koszyka”. Możesz utworzyć indywidualne konto w Sklepie. Ułatwi Ci to robienie kolejnych zakupów. Możesz jednak dokonywać zakupów bez rejestracji – wtedy musisz podać swoje dane przy każdym zamówieniu.
  8. Oczywiście w Sklepie nie ma limitów zakupowych (no chyba, że wykupisz cały asortyment), ale jak uznasz, że w koszyku masz już wszystko, to następnie musisz wybrać sposób dostawy oraz metodę płatności za zamówienie, a także musisz wpisać dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
  9. Pamiętaj, że Umowa zostanie zawarta w momencie potwierdzenia przeze mnie treści złożonego przez Ciebie zamówienia. Złożenie zamówienia jest równoznaczne
    z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu.
  10. Potwierdzenie zawarcia Umowy prześlę Ci mailem albo wraz z towarem.
  11. Przykładam dużą wagę do jakości moich towarów dostępnych w Sklepie, dlatego są one wolne od wad fizycznych i prawnych.

§6
Płatności za zakupy

  1. Oferuję kilka wariantów do uregulowania płatności. Wedle własnego wyboru możesz:
  • zapłacić przelewem bankowym na moje konto:  Bank Millenium : 28 1160 2202 0000 0004 8297 3970
    W tytule przelewu podaj proszę swoje imię i nazwisko oraz numer zamówienia, który otrzymasz mailem
  • zapłacić za pośrednictwem platformy płatniczej (Tpay).
  • zapłacić gotówką w siedzibie Sklepu, jeśli zdecydujesz się na osobisty odbiór zamówienia.
  1. Zasada jest taka, że za towar płaci się z góry, czyli od razu po złożeniu zamówienia, nie później jednak niż do końca dnia. Po tym czasie zamówienie zostanie anulowane, a wybrany towar wróci do Sklepu. Z chwilą wpływu środków na konto, o którym mowa powyżej, płatność uznana jest za dokonaną.
  2. Podczas dokonywania zamówienia musisz podać prawidłowe dane osobowe, tj.:
    1. imię i nazwisko
    2. dokładny adres zamieszkania
    3. adres e-mail
    4. numer telefonu komórkowego.
  1. Po dokonaniu płatności za towar (od chwili zaksięgowania środków na moim koncie), przyjęcie zamówienia potwierdzę Ci mailem na wskazany przez Ciebie adres.

§7
Dostawa zamówienia

  1. Na chwilę obecną towary wysyłam tylko na terytorium Polski.
  2. Staram się jak najszybciej wysyłać towar. Czas wysyłki będzie wynosił:
  • dla olejów i olejków eterycznych – do 10 dni
  • pozostałych produktów – do 48 godzin.

Termin otrzymania wysyłki zależy od operatora. Utrzymują oni, że czas dostawy wynosi 1-2 dni. Gdyby pojawiły się jakiekolwiek komplikacje – proszę o kontakt.

  1. Każda przesyłka jest ubezpieczona przez firmę kurierską. Współpracuję z
  • DPD
  • Inpost

Wybór firmy kurierskiej należy do Ciebie. Zastrzegam sobie jednak możliwość zmiany firmy, także po zawarciu Umowy z Tobą.

  1. Towar możesz odebrać również osobiście w siedzibie Sklepu. Zadzwoń jednak wcześniej do mnie – ustalimy dogodny dla nas obu termin.
  2. Koszt dostawy towaru przez firmę kurierską jest uzależniony od objętości towarów i widoczny jest przy każdym z towarów. O wszystkich kosztach związanych z dostawą dowiesz się w czasie składania zamówienia.
  3. Uwaga! Bardzo ważna kwestia, o której bardzo często się zapomina! Pamiętaj o otwarciu paczki i ocenieniu stanu towaru oraz jego zgodności z zamówieniem w momencie dostawy przez firmę kurierską. Zrób to w obecności kuriera, poproś go o chwilę cierpliwości. Jeśli stwierdzisz, że towar jest uszkodzony to poproś go o druk protokołu (jest on zobowiązany mieć go przy sobie). Opisz w protokole wszystkie uszkodzenia i wraz z przesyłką zwróć kurierowi. Jeżeli paczka będzie zawierać więcej niż jeden towar, zwróć je wszystkie. Koszty transportu zwrotnego zostaną pokryte przeze mnie. Kiedy towar znajdzie się ponownie w magazynie Sklepu i zasadność reklamacji zostanie przeze mnie potwierdzona, po wymianie towaru na nowy wyślę go Tobie na swój koszt.
  4. Jeżeli jednak stwierdzisz uszkodzenia towaru w czasie późniejszym, postępuj zgodnie z procedurą, którą określiłem w § 9 niniejszego Regulaminu.
  5. W momencie przyjęcia towaru od kuriera, musisz potwierdzić jego odbiór. Od tej pory towar staje się Twoją własnością.

§8
Odstąpienie od Umowy

  1. Jeśli jesteś Konsumentem (definicja na początku Regulaminu), masz prawo odstąpić od zawartej Umowy w terminie 14 dni od dnia wydania towaru (np. przyjęcia od kuriera). Pamiętaj, że zgodnie z prawem, po upływie powyższego terminu prawo do odstąpienia od Umowy wygasa.
  2. Z prawa odstąpienia od Umowy możesz skorzystać również, jeśli jesteś osobą fizyczną dokonującą sprzedaży nawet bezpośrednio związanej z Twoją działalnością gospodarczą, jeżeli nie posiada ona dla Ciebie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności
    z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W razie pytań – pisz!
  3. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy, poinformuj mnie o tym, złóż oświadczenie o odstąpieniu i wyślij je na adres Sklepu: ul. Wiejska 51, Solec Kujawski 86-050. Możesz skorzystać z formularza, który dostępny jest na stronie internetowej Sklepu. Nie jest to jednak obowiązkowe.
  4. Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, musisz zwrócić towar w sposób kompletny jak najszybciej, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty, kiedy od Umowy odstąpiłeś. Pamiętaj aby zabezpieczyć odesłany towar tak, żeby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie. Do zwracanego towaru dołącz oryginał dokumentu sprzedaży, o ile był wysłany wraz z towarem. Dokonując zwrotu ponosisz tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru (np. opłata pocztowa za wysłanie wysyłki lub opłata pobrana przez kuriera za doręczenie przesyłki).
  5. Pamiętaj jednak o tym, że jeśli dostarczysz towar niekompletny, bądź będzie on nosił ślady użytkowania wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, będę mógł odmówić przyjęcia przesyłki lub będę uprawiony do obniżenia zwracanej Tobie kwoty ceny o równowartość towaru uszkodzonego. Ufam, że taka sytuacja jednak nie będzie miała miejsca.
  6. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy, zwrócę Tobie wszystkie otrzymane płatności za towar. Postaram się zrobić to jak najszybciej, nie później jednak niż 14 dni od dnia otrzymania towaru z powrotem.
  7. Zwrotu płatności dokonam przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji, chyba że zgodzisz się na inne rozwiązanie zaproponowane przez mnie (najczęściej będzie to przelew na Twoje konto).
  8. Oświadczam, że świadczone przez mnie towary nie zostały ujęte w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.). 

§9
Reklamacje i zwroty

  1. Każdy towar posiadający wady można zareklamować. Gdy to stwierdzisz, możesz:
  • złożyć mi oświadczenie o obniżeniu ceny
  • żądać ode mnie usunięcia wady
  • żądać ode mnie wymiany rzeczy na wolną od wad
  • przy wadzie istotnej – złożyć nawet oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
  1. W tym celu musisz złożyć reklamację na adres pocztowy wskazany w § 3 ust. 1 pkt 1 niniejszego Regulaminu.
  2. Transport reklamowanych towarów odbywa się na mój koszt.
  3. Reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu (np. nieprawidłowo naliczone koszty dostawy lub nieprawidłowe towary znajdujące się w koszyku) możesz składać na adres poczty elektronicznej Sklepu wskazany w § 3 ust. 1 pkt 2 niniejszego Regulaminu.
  4. Reklamację będę rozpatrywał w terminie do 14 dni. Odpowiedź na reklamację otrzymasz mailem lub pisemnie na wskazany przez Ciebie adres.
  5. Pamiętaj, że różnice pomiędzy wyglądem towaru prezentowanego na stronie internetowej Sklepu, a wyglądem towaru dostarczonego do Ciebie, wynikające ze zmian formy graficznej opakowań nie stanowią podstawy do reklamacji zakupionego towaru.

§10
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji

  1. Nie lubię procesów sądowych, dlatego proponuję pozasądowe sposoby rozstrzygania sporu. Na czym one polegają? Szczegóły poniżej.
  2. Aby rozwiązać ewentualny spór ze mną (do czego ufam, że nie dojdzie) możesz skorzystać m.in. z:
  • mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się na stronie internetowej pod linkiem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
  • pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wiosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest na stronie internetowej pod linkiem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596
  • bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
  • internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§11
Przetwarzanie danych osobowych

  1. Przetwarzam Twoje dane osobowe, więc muszę Cię poinformować, że jestem Administratorem Twoich danych osobowych przekazanych podczas korzystania ze Sklepu. Twoje dane osobowe przetwarzane są na podstawie Umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
    o ochronie danych (RODO).
  2. Szczegółowe kwestie dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod adresem internetowym: https://domowatlocznia.pl/polityka-prywatnosci/

§12
Własność intelektualna

Szanujmy cudzą twórczość. Wszystkie materiały publikowane na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęcia i opisy) są objęte prawem autorskim i zakazane jest ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w  jakikolwiek inny sposób bez mojej pisemnej zgody.

    §13
    Postanowienia końcowe

    1. Zakazane jest dostarczanie przez Ciebie treści o charakterze bezprawnym.
    2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną Umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
    3. Umowy zawierane są w języku polskim.
    4. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza Twoich uprawnień jako Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
    5. Awarie się niestety zdarzają, dlatego chcę Cię poinformować, że nie ponoszę odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Ciebie. Nie odpowiadam także za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Ciebie.
    6. Nie ponoszę również odpowiedzialności za szkody i krzywdy wynikające z niewłaściwego działania serwera, na którym umieszczona jest platforma internetowa Sklepu; dotyczy
      to w szczególności skutków błędów w działaniu stron internetowych, brak dostępu do nich oraz innych awarii, uszkodzeń lub zakłócenia w funkcjonowaniu usług internetowych.
    7. Gdyby nie udało się rozwiązać konfliktu na drodze mediacji, rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy mną a Tobą, jeśli jesteś Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
    8. Natomiast rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy mną a Tobą, jeśli nie jesteś Konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sklepu.
    9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy
      o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

     

    Dziękuję, że dobrnąłeś do końca. Udanych zakupów!

    Mariusz Maziuk