Regulamin Sklepu Internetowego
Domowa Tłocznia
domowatlocznia.box36.pl
Dzień dobry Smakoszu!
Zanim rozpoczniesz swoją przygodę ze zdrowymi olejami, zachęcam Cię do zapoznania się z poniższym Regulaminem, który określa wszystkie niezbędne zasady działania Sklepu. Tak jak mamy coraz większą świadomość o tym, że istotne znaczenie dla naszego zdrowia i samopoczucia ma dieta, tak samo warto mieć świadomość, że dobre samopoczucie i bezpieczeństwo prawne wynika przede wszystkim ze znajomości przepisów. Specjalnie dla Ciebie przygotowałem „listę” najważniejszych postanowień, z których dowiesz się m.in: jakie wymagania techniczne musi spełniać Twoje urządzenie, jak dokonywać zamówień w Sklepie, jakie obowiązują zasady dostawy towaru, jak złożyć reklamację oraz jak skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy.
W razie pytań lub wątpliwości, zapraszam do kontaktu.
§1
Postanowienia wstępne
- Regulamin określa zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep internetowy
oraz zawiera najważniejsze informacje o sklepie i Twoich prawach. - Nazywam się Mariusz Maziuk, a siedziba mojego sklepu położona jest przy ul. Wiejskiej 51
w Solcu Kujawskim 86-050, NIP: 9531930127. Jestem właścicielem marki Domowa Tłocznia i sklepu internetowego pod adresem https://domowatlocznia.pl
§2
Definicje
W tym paragrafie znajdziesz najważniejsze definicje pojęć, które będą pojawiały się w dalszej części Regulaminu:
Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740).
Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedającym sprzedaży niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Kupujący – każdy podmiot Kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy Regulamin.
Sklep – sklep internetowy Domowa Tłocznia prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://whiteflower.kylos.pl/DomowaTlocznia/.
Sprzedający – Mariusz Maziuk prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą „XBHO Mariusz Maziuk” z siedzibą w Solcu Kujawskim 86-050, ul. Wiejska 51, NIP: 9531930127, REGON: 091564217.
Umowa – umowa sprzedaży zawarta z Kupującym w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość od chwili zawarcia umowy włącznie.
§3
Informacje ogólne
- Możesz się ze mną skontaktować w następujący sposób:
- listownie, na adres pocztowy: ul. Wiejska 51, 86-050 Solec Kujawski
- telefonicznie, na numer: 885 412 532
- za pośrednictwem poczty e-mail poprzez adres: biuro@domowatlocznia.box36.pl.
- Pamiętaj, że Regulamin jest integralną częścią Umowy zawieranej z Tobą.
- Aby zawrzeć Umowę musisz zaakceptować postanowienia Regulaminu.
§4
Wymagania techniczne
- Aby skutecznie zrealizować zamówienie w Sklepie, będziesz musiał skorzystać z urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiającym przeglądanie stron internetowych (komputer, tablet, smartfon), a oprócz tego niezbędna będzie klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularza zakupowego.
- Konieczne będzie również aktywne konto e-mail, za pomocą którego będziemy się kontaktować.
§5
Zakupy w Sklepie
- Wszystkie ceny towarów, które zobaczysz na stronie internetowej Sklepu są cenami brutto (czyli z podatkiem VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich.
- Nigdy nie zaskoczę Cię dodatkowymi opłatami – płacisz za cenę towaru oraz koszty dostawy towaru, który dostarczę we wskazane przez Ciebie miejsce.
- Pamiętaj, że ceny widniejące na stronie internetowej Sklepu, jak również opisy towarów stanowią jedynie informację handlową. Ofertą stają się dopiero w momencie, kiedy złożysz zamówienie (wtedy proponujesz mi zawarcie Umowy). Gdy Ci odpowiem, że przyjmuję zamówienie – wówczas możemy mówić, że Umowa została zawarta.
- Cena, jaką podaję przy każdym towarze obowiązuje do czasu wyczepiania zapasów magazynowych, a zatem może ulec zmianie! Jednak za każdym razem wiążąca jest cena oferowana w chwili, gdy złożysz zamówienie.
- Dopuszczam możliwość przeprowadzania i odwołania akcji promocyjnych, dlatego warto na bieżąco odwiedzać stronę internetową Sklepu. Jako że na rynku wiele się zmienia, mogą pojawiać się również informacje o nowych towarach, bądź zmiany w dotychczasowym asortymencie.
- Będę robił wszystko co w mojej mocy, aby towary prezentowane na stronie internetowej Sklepu pokrywały się z bieżącymi stanami magazynowymi. Jeśli jednak pojawią się braki
w towarze, postaram się jak najszybciej Ciebie powiadomić o tym fakcie. Zrobię to najpóźniej w terminie trzydziestu dni od dnia zawarcia Umowy. Mogę Ci zaproponować inny towar, odpowiadający tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tą samą cenę. Poinformuję Cię również o Twoim prawie nieprzyjęcia propozycji i odstąpienia od Umowy. Jeśli nie przyjmiesz propozycji, zwrócę Ci całą otrzymaną cenę. - Wybrany do kupienia towar musisz dodać do koszyka w Sklepie. W tym celu musisz skorzystać z opcji „Dodaj do koszyka”. Możesz utworzyć indywidualne konto w Sklepie. Ułatwi Ci to robienie kolejnych zakupów. Możesz jednak dokonywać zakupów bez rejestracji – wtedy musisz podać swoje dane przy każdym zamówieniu.
- Oczywiście w Sklepie nie ma limitów zakupowych (no chyba, że wykupisz cały asortyment), ale jak uznasz, że w koszyku masz już wszystko, to następnie musisz wybrać sposób dostawy oraz metodę płatności za zamówienie, a także musisz wpisać dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Pamiętaj, że Umowa zostanie zawarta w momencie potwierdzenia przeze mnie treści złożonego przez Ciebie zamówienia. Złożenie zamówienia jest równoznaczne
z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu. - Potwierdzenie zawarcia Umowy prześlę Ci mailem albo wraz z towarem.
- Przykładam dużą wagę do jakości moich towarów dostępnych w Sklepie, dlatego są one wolne od wad fizycznych i prawnych.
§6
Płatności za zakupy
- Oferuję kilka wariantów do uregulowania płatności. Wedle własnego wyboru możesz:
- zapłacić przelewem bankowym na moje konto: Bank Millenium : 28 1160 2202 0000 0004 8297 3970
W tytule przelewu podaj proszę swoje imię i nazwisko oraz numer zamówienia, który otrzymasz mailem - zapłacić za pośrednictwem platformy płatniczej (Tpay).
- zapłacić gotówką w siedzibie Sklepu, jeśli zdecydujesz się na osobisty odbiór zamówienia.
- Zasada jest taka, że za towar płaci się z góry, czyli od razu po złożeniu zamówienia, nie później jednak niż do końca dnia. Po tym czasie zamówienie zostanie anulowane, a wybrany towar wróci do Sklepu. Z chwilą wpływu środków na konto, o którym mowa powyżej, płatność uznana jest za dokonaną.
- Podczas dokonywania zamówienia musisz podać prawidłowe dane osobowe, tj.:
- imię i nazwisko
- dokładny adres zamieszkania
- adres e-mail
- numer telefonu komórkowego.
- Po dokonaniu płatności za towar (od chwili zaksięgowania środków na moim koncie), przyjęcie zamówienia potwierdzę Ci mailem na wskazany przez Ciebie adres.
§7
Dostawa zamówienia
- Na chwilę obecną towary wysyłam tylko na terytorium Polski.
- Staram się jak najszybciej wysyłać towar. Czas wysyłki będzie wynosił:
- dla olejów i olejków eterycznych – do 10 dni
- pozostałych produktów – do 48 godzin.
Termin otrzymania wysyłki zależy od operatora. Utrzymują oni, że czas dostawy wynosi 1-2 dni. Gdyby pojawiły się jakiekolwiek komplikacje – proszę o kontakt.
- Każda przesyłka jest ubezpieczona przez firmę kurierską. Współpracuję z
- DPD
- Inpost
Wybór firmy kurierskiej należy do Ciebie. Zastrzegam sobie jednak możliwość zmiany firmy, także po zawarciu Umowy z Tobą.
- Towar możesz odebrać również osobiście w siedzibie Sklepu. Zadzwoń jednak wcześniej do mnie – ustalimy dogodny dla nas obu termin.
- Koszt dostawy towaru przez firmę kurierską jest uzależniony od objętości towarów i widoczny jest przy każdym z towarów. O wszystkich kosztach związanych z dostawą dowiesz się w czasie składania zamówienia.
- Uwaga! Bardzo ważna kwestia, o której bardzo często się zapomina! Pamiętaj o otwarciu paczki i ocenieniu stanu towaru oraz jego zgodności z zamówieniem w momencie dostawy przez firmę kurierską. Zrób to w obecności kuriera, poproś go o chwilę cierpliwości. Jeśli stwierdzisz, że towar jest uszkodzony to poproś go o druk protokołu (jest on zobowiązany mieć go przy sobie). Opisz w protokole wszystkie uszkodzenia i wraz z przesyłką zwróć kurierowi. Jeżeli paczka będzie zawierać więcej niż jeden towar, zwróć je wszystkie. Koszty transportu zwrotnego zostaną pokryte przeze mnie. Kiedy towar znajdzie się ponownie w magazynie Sklepu i zasadność reklamacji zostanie przeze mnie potwierdzona, po wymianie towaru na nowy wyślę go Tobie na swój koszt.
- Jeżeli jednak stwierdzisz uszkodzenia towaru w czasie późniejszym, postępuj zgodnie z procedurą, którą określiłem w § 9 niniejszego Regulaminu.
- W momencie przyjęcia towaru od kuriera, musisz potwierdzić jego odbiór. Od tej pory towar staje się Twoją własnością.
§8
Odstąpienie od Umowy
- Jeśli jesteś Konsumentem (definicja na początku Regulaminu), masz prawo odstąpić od zawartej Umowy w terminie 14 dni od dnia wydania towaru (np. przyjęcia od kuriera). Pamiętaj, że zgodnie z prawem, po upływie powyższego terminu prawo do odstąpienia od Umowy wygasa.
- Z prawa odstąpienia od Umowy możesz skorzystać również, jeśli jesteś osobą fizyczną dokonującą sprzedaży nawet bezpośrednio związanej z Twoją działalnością gospodarczą, jeżeli nie posiada ona dla Ciebie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności
z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W razie pytań – pisz! - W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy, poinformuj mnie o tym, złóż oświadczenie o odstąpieniu i wyślij je na adres Sklepu: ul. Wiejska 51, Solec Kujawski 86-050. Możesz skorzystać z formularza, który dostępny jest na stronie internetowej Sklepu. Nie jest to jednak obowiązkowe.
- Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, musisz zwrócić towar w sposób kompletny jak najszybciej, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty, kiedy od Umowy odstąpiłeś. Pamiętaj aby zabezpieczyć odesłany towar tak, żeby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie. Do zwracanego towaru dołącz oryginał dokumentu sprzedaży, o ile był wysłany wraz z towarem. Dokonując zwrotu ponosisz tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru (np. opłata pocztowa za wysłanie wysyłki lub opłata pobrana przez kuriera za doręczenie przesyłki).
- Pamiętaj jednak o tym, że jeśli dostarczysz towar niekompletny, bądź będzie on nosił ślady użytkowania wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, będę mógł odmówić przyjęcia przesyłki lub będę uprawiony do obniżenia zwracanej Tobie kwoty ceny o równowartość towaru uszkodzonego. Ufam, że taka sytuacja jednak nie będzie miała miejsca.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy, zwrócę Tobie wszystkie otrzymane płatności za towar. Postaram się zrobić to jak najszybciej, nie później jednak niż 14 dni od dnia otrzymania towaru z powrotem.
- Zwrotu płatności dokonam przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji, chyba że zgodzisz się na inne rozwiązanie zaproponowane przez mnie (najczęściej będzie to przelew na Twoje konto).
- Oświadczam, że świadczone przez mnie towary nie zostały ujęte w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
§9
Reklamacje i zwroty
- Każdy towar posiadający wady można zareklamować. Gdy to stwierdzisz, możesz:
- złożyć mi oświadczenie o obniżeniu ceny
- żądać ode mnie usunięcia wady
- żądać ode mnie wymiany rzeczy na wolną od wad
- przy wadzie istotnej – złożyć nawet oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
- W tym celu musisz złożyć reklamację na adres pocztowy wskazany w § 3 ust. 1 pkt 1 niniejszego Regulaminu.
- Transport reklamowanych towarów odbywa się na mój koszt.
- Reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu (np. nieprawidłowo naliczone koszty dostawy lub nieprawidłowe towary znajdujące się w koszyku) możesz składać na adres poczty elektronicznej Sklepu wskazany w § 3 ust. 1 pkt 2 niniejszego Regulaminu.
- Reklamację będę rozpatrywał w terminie do 14 dni. Odpowiedź na reklamację otrzymasz mailem lub pisemnie na wskazany przez Ciebie adres.
- Pamiętaj, że różnice pomiędzy wyglądem towaru prezentowanego na stronie internetowej Sklepu, a wyglądem towaru dostarczonego do Ciebie, wynikające ze zmian formy graficznej opakowań nie stanowią podstawy do reklamacji zakupionego towaru.
§10
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji
- Nie lubię procesów sądowych, dlatego proponuję pozasądowe sposoby rozstrzygania sporu. Na czym one polegają? Szczegóły poniżej.
- Aby rozwiązać ewentualny spór ze mną (do czego ufam, że nie dojdzie) możesz skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się na stronie internetowej pod linkiem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wiosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest na stronie internetowej pod linkiem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§11
Przetwarzanie danych osobowych
- Przetwarzam Twoje dane osobowe, więc muszę Cię poinformować, że jestem Administratorem Twoich danych osobowych przekazanych podczas korzystania ze Sklepu. Twoje dane osobowe przetwarzane są na podstawie Umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
o ochronie danych (RODO). - Szczegółowe kwestie dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod adresem internetowym: https://domowatlocznia.pl/polityka-prywatnosci/
§12
Własność intelektualna
Szanujmy cudzą twórczość. Wszystkie materiały publikowane na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęcia i opisy) są objęte prawem autorskim i zakazane jest ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w jakikolwiek inny sposób bez mojej pisemnej zgody.
§13
Postanowienia końcowe
- Zakazane jest dostarczanie przez Ciebie treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną Umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane są w języku polskim.
- Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza Twoich uprawnień jako Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
- Awarie się niestety zdarzają, dlatego chcę Cię poinformować, że nie ponoszę odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Ciebie. Nie odpowiadam także za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Ciebie.
- Nie ponoszę również odpowiedzialności za szkody i krzywdy wynikające z niewłaściwego działania serwera, na którym umieszczona jest platforma internetowa Sklepu; dotyczy
to w szczególności skutków błędów w działaniu stron internetowych, brak dostępu do nich oraz innych awarii, uszkodzeń lub zakłócenia w funkcjonowaniu usług internetowych. - Gdyby nie udało się rozwiązać konfliktu na drodze mediacji, rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy mną a Tobą, jeśli jesteś Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Natomiast rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy mną a Tobą, jeśli nie jesteś Konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sklepu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy
o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
Dziękuję, że dobrnąłeś do końca. Udanych zakupów!
Mariusz Maziuk